Wist je dit al van WeHelpen?

Het aantal mensen in Nederland dat helpt, om hulp vraagt of organiseert via wehelpen.nl loopt richting 22.000. Het platform is toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Maar uiteraard levert het ook nog wel eens vragen op. We noemen er een paar: 
 
Waarom is het belangrijk een profielfoto te plaatsen? 
Als je een foto van jezelf toevoegt en je je in een paar regels voorstelt, zullen anderen sneller op je hulpvraag of hulpaanbod reageren. Bekijk onderstaande voorbeelden maar eens: 

  1. Hoi, ik ben Maaike, een spontane en bruisende vrouw en moeder van Anke en Sjoerd. Ik bak graag taarten (en eet ze ook met plezier op!), ik ben stapeldol op onze Labrador genaamd Sydney en kan enorm genieten van een momentje rust met een kop thee en uitzicht op de kersenboom in mijn achtertuintje. 
  2. Gepensioneerd bouwvakker met goed gevoel voor humor.

Toevoegingen in je profiel kun je doen via: https://www.wehelpen.nl/mijn/profiel/

Moet ik altijd reageren op een bericht?
Stel, jij vraagt iemand iets en deze geeft geen antwoord. Dat is geen prettig gevoel. Vaak is er geen opzet in het spel: een e-mail belandt in de spam-box of de reactie wordt even uitgesteld tot het weekeinde en per ongeluk vergeten. Of je maakt een afspraak en iemand komt niet opdagen, omdat de datum verkeerd is genoteerd. WeHelpen blijft mensenwerk. Ga uit van het goede en stuur nog een bericht. Heb je een reactie van iemand ontvangen, maar even geen tijd? Stuur dan een vriendelijk berichtje terug en verwijder het vinkje in je profiel https://www.wehelpen.nl/mijn/profiel/ bij ‘ja, ik wil mijn hulp aanbieden’ tijdelijk. Je hulpaanbod is dan niet zichtbaar tot het moment dat je het vinkje weer ‘aan’ zet. Handig in de komende vakantieperiode. 

En als ik me bedenk na het aanbieden van hulp, maar niet weet hoe dat te zeggen?
Het kan natuurlijk altijd: een hulpvraag valt bij nader inzien tegen of er is geen ‘klik’ met degene die je wilt helpen. Hoe zeg je dan ‘nee’? Dat is niet voor iedereen even gemakkelijk. Je kunt aangeven dat je er nog even over wilt nadenken. Daarna stuur je een e-mail dat je er toch liever vanaf ziet. Bijvoorbeeld omdat ‘het postzegeltuintje’ een flinke lap grond bleek te zijn. Je helpt de hulpvrager met deze informatie: de tekst is dus niet duidelijk genoeg en kan worden aangepast. Wens degene die om hulp vraagt succes toe bij het vinden van iemand anders die kan helpen. Verzin geen smoesjes en blijf beleefd en vriendelijk, zoals je zelf ook benaderd wilt worden. 
 
Heb je zelf een vraag? Onze servicedesk is bereikbaar op werkdagen. Stuur een e-mail aan servicedesk@wehelpen.nl